Vuosikokous 2009

Marja-Riitta Saastamoinen
Raija Uhlbäck
Matti Väisänen
1 Varapuheenjohtaja Ritva Kokander avasi seuran vuosikokouksen.

2 Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.

3 Hyväksyttiin kokouksen työjärjestys.

4 Osmo Hänninen saapui kokoukseen ja ryhtyi johtamaan hallituksen kokousta.

5 Tilinpäätös, vuosikertomus ja tilintarkastajien lausunto
* sovittiin, että rahastonhoitaja Raija Uhlbäck esittelee tilinpäätöslaskelmat vuosikokoukselle
* tilintarkastajilta oli tullut muutama huomautus pöytäkirjojen allekirjoituksista, asia hoidettiin kuntoon
* sihteerin laatima vuosikertomus oli tullut hallituksen jäsenille etukäteen sähköpostitse

6 Toimintasuunnitelma, tulo- ja menoarvio sekä jäsenmaksun suuruus
* toimintasuunnitelma oli tullut hallituksen jäsenille etukäteen sähköpostitse
* päätettiin esittää vuosikokoukselle, että jäsenmaksut säilytetään entisen suuruisina: jäsenmaksu 15 e/henkilö/vuosi, yhteisöjäsen 30 e/vuosi, kannatus- ja ainaisjäsenyys 150 e
* sovittiin, että rahastonhoitaja esittelee laatimansa tulo- ja menoarvion vuosikokouksessa

7 Savonkielisestä Kalevalasta on ilmestymässä juhlapainos (10 v)

8 Edellisen hallituksen kokouksen 22.1.2009 pöytäkirja hyväksyttiin
muutoksitta.

9 Käsiteltiin seuran sihteerin Birgitta Pajusillan erohakemus hallituksen jäsenyydestä. Samalla hän on ilmoittanut luopuvansa seuran sihteerin    tehtävistä. Kokous hyväksyi erohakemuksen. Pajusillalta vapautui varsinaisen jäsenen paikka yhdeksi vuodeksi. Ritva Kokander valittiin Pajusillan tilalle. Muut hallituksen erovuorossa olleet valittiin uudelleen: Osmo Hänninen, Anna-Liisa Happonen, Seppo Kononen, Matti Lehmonen, Olavi Rytkönen ja Aune Räsänen. Hallituksessa jatkavat edelleen jäsenet, jotka eivät olleet erovuorossa: Jukka Lappalainen, Teuvo Laakkonen, Eila Ollikainen ja Leo Puurunen.

Ritva Kokanderilta vapautuneelle hallituksen varajäsenen paikalle (1 vuosi) valittiin Anneli Valta-Lisitsin. Hallituksen varajäseniksi valittiin uudelleen Marja-Riitta Saastamoinen ja Raija Uhlbäck. Muiden erovuoroisten (Jorma Julkunen, Pali Pekkarinen ja Erkki Ryynänen) tilalle valittiin Tuula Ollila, Marianna Falkenberg ja Veijo Martikainen. Hallituksen varajäseninä jatkavat edelleen Eeva-Liisa Pennanen ja Matti Väisänen, jotka eivät olleet tällä kertaa erovuorossa.

10 Savon kielen seura r.y:n tilintarkastajiksi valittiin Asko Ruuskanen ja Sylvi Tiihonen. Varatilintarkastajiksi valittiin Maisu Nummi ja Sirkka Väätäinen.

11 Kokousväelle saatettiin tiedoksi:
– heti vuosikokouksen jälkeen alkaa Savon murrekilpailu jonne tulee vierailijoita Porin murrepiiristä
– Suomen Heimot ry, 25.7.2009 valtakunnalliset murremestaruuskisat Kuortaneella  Pohjanmaalla
– YSTI – Kaiken Kansan Festivaali Lapinlahden Alapitkällä 5. – 7.6.2009
– Valtakunnalliset kotiseutupäivät 6. – 9.8.2009 Nilsiässä
– Suomen sana ry on perustettu ja muutama kokous pidetty
– Lassi Nummen seura ry, yhdistys perustettu ja Lassi Nummen juhlakirja valmistui v. 2008
– seuran puheenjohtaja Osmo Hänninen täyttää 30.4.2009 70 vuotta, juhla 29.4.2009 Kuopion yliopistolla

12 Puheenjohtaja Asko Ruuskanen kiitti kokousväkeä aktiivisuudesta ja päätti kokouksen klo 12.05.

Asko Ruuskanen         Birgitta Pajusilta
Puheenjohtaja             Sihteeri