Vuosikokous 2014

Savon kielen seuran vuosikokouksessa 29.3.2014 tapahtui merkittävä vahdinvaihdos. Seuran perustaja professori Osmo Hänninen ilmoitti haluavansa jättää 32 vuotta hoitamansa puheenjohtajan tehtävän.
Tuula Ollilan ehdotuksesta valittiin kaksivuotiskaudeksi puheenjohtajaksi artikkelitoimittaja Seppo Kononen Kuopiosta. Hän on kotiseututyön konkari: Kaavin pitäjäseuran puheenjohtaja, pelimanni ja savolainen sanankäyttäjä niin puheissa kuin kirjoituksissaan. Edeltäjäänsä Seppo Kononen luonnehti puheessa monipuoliseksi yliopistomieheksi, joka pystyy siihen mihin me tavalliset ihmiset eivät kykene kuten esimerkiksi siltä seisomalta luennoimaan lehmän pötsin toiminnasta ja on ollut valtakunnassa murreboomin vaikka ei ole oppinut savon murretta. Osmo Hänninen kutsutiin seuran kunniapuheenjohtajaksi.
Varsinaiseksi jäseniksi seuran hallitukseen Ritva Kokanderin tilalle valittiin Auli Poutiainen (2014-2016), Seppo Konosen tilalle Jarkko Virtanen (2014-2015) sekä erovuoroiset Jukka Lappalainen, Teuvo Laakkonen, Eila Ollikainen ja Leo Puurunen uudelleen, (2014-2016); uudeksi varajäseneksi Riitta Raatikainen sekä erovuoroiset Risto Lappalainen ja Matti Väisänen uudelleen (2014-2016). Toiminnan-tilintarkastajiksi valittiin Kaija Heiskanen ja Marjo Valtanen, varalle Heikki Tertsunen ja Sylvi Tiihonen. Jäsenmaksuksi v. 2015 vahvistettiin 20 euroa.